Az elképzelt vállalkozás elképzelt online marketing stratégiája!

Viszonylag egyszerű a képlet. Kitalálok egy random vállalkozást és megpróbálom elkészíteni a vállalkozásnak a szerintem megfelelő online marketing stratégáját. Aztán ha valakinek tetszik megcsinálja, vagy megcsináltatja (akár velem) és ha működik örülünk, ha nem, akkor tudjuk, hogy ez egy nem jó irány.

Mi értelme van ennek?

Erre a saját magamnak feltett kérdésre, három pontban próbálok meg válaszolni.

  1. Tréningelem magam – Nagyon könnyű belekényelmesedni a hétköznapokba. Csinálod ami már jól megy, megvannak a kipróbált praktikák, megvannak a megfelelő receptek. Na pontosan ebből szeretném kicsit kimozdítani magamat.
  2. Segítek másoknak – Ha már megírom ezeket az irományokat, akkor úgy vagyok vele, hogy ne “porosodjanak” a gépemen, hanem kiteszem őket. Szerintem ez jó kezekben brutális segítség lehet.
  3. Ügyfélszerzés – Kár lenne tagadni! Az én online marketing stratégiám része, hogy blogot írok. Sőt, olyan témákról írok blogot, amit valószínűleg a célközönségem olvas. Tehát egyszerű a képlet, ha tetszik amit olvasol, vagy esetleg kipróbálnád és nem tudod megcsinálni, akkor vedd fel velem a kapcsolatot és segítek!

Honnan jönnek a cégek?

Ezen nagyon sokat gondolkodtam. Aztán végül arra jutottam, hogy a ChatGPT segítségét fogom kérni. Készítettem egy viszonylag részletes parancsot (promptot), hogy írjon nekem a rendszer egy random vállalkozást mindenféle információval.

Íme a parancs:

“Kedves ChatGPT!

Azt tűztem ki célul, hogy egy általad elképzelt vállalkozás számára készítek online marketing stratégiát. Főleg a KKV szektornak szánom ezt az írást, így kérlek olyan vállalkozást találj ki, ami ehhez a szektorhoz áll közel.

Kérlek a megadott információk alapján készíts nekem egy új vállalkozást részletes leírásokkal és adatokkal. Amennyiben több információra van szükséged, tegyél fel még kérdéseket!

[Név]: Írj egy elképzelt vállalkozásnevet!

[Tevékenység]: Írd le, hogy mivel foglalkozik ez a cég!

[Hirdetési költségkeret]: Írd le, hogy mennyit költ ez a cég hirdetésekre Forintban!

[Munkavállalók száma]: Írd le, hányan dolgoznak ebben a vállalkozásban?

[Egyéb információk]: Ha van még szerinted olyan dolog amiről érdemes tudnom, vagy hozzá tartozik a generált céghez (pl. weboldal), akkor ezt mindenképpen írd meg nekem!”

Milyen sűrűn lesznek kitalált cégek?

Nem szeretem magam túl nagy elvárások közé szorítani, így akkor lesz új elképzelt vállalkozás elképzelt online marketing stratégiája, ha van időm és kedvem újat írni. De azért a minimum célt szeretném tartani, hogy egy év alatt készüljön el 12 darab ilyen marketing stratégia!

Mekkora cégeknek szól ez?

Talán egyértelműen kijelenthetem, hogy ez a KKV szektornak szól. Lehet 3-5 fős marketing osztályod, vagy lehetsz egyéni vállalkozó, akkor is fogsz szerintem találni idővel egy két olyan ötletet, amit tudsz alkalmazni, vagy csak érdekes és egyszer lehet jól jön ez a tudás.

Milyen módszertant használsz?

Ezt a pontot csak azért írtam bele, mert mostmár rengeteg online marketing módszertan létezik. Alapvetően elég sokat ismerek és alkalmazok, de nem minden esetben tudom, hogy mikor, melyiket, melyik marketinges guru találta ki.

Szóval nem használok marketing módszertant, hanem egy ősi módszert alkalmazok a JÓZAN PARASZTI ESZEM! 😀 Azt tartom szem előtt, hogy a legalacsonyabb költség és a legalacsonyabb időbefektetés mellett, hogyan lehet a legnagyobb eredményt elérni. Aztán ez vagy működik vagy nem!

Ezt simán le lehet nyúlni!

Persze! De amúgy ha belegondolsz ma már minden tudás elérhető az interneten (legalábbis online marketing területen biztosan)! Szóval igen, persze, le lehet nyúlni! Sőt, nyúld is le és működjön nálad! Komolyan én brutálisan örülnék neki! :))

VISZONT!

Ha működik, akkor írj már kérlek nekem egy emailt, vagy vedd fel velem a kapcsolatot és mesélj róla, mert nagyon érdekel!

Garancia!

Nagyon fontos és szerettem volna ezt külön pontban kiemelni! Nem vállalok garanciát arra, hogy ez működni fog a te vállalkozásodra szabva. A marketing egyik legfontosabb “dolga” a tesztelés. Teszteld le, hogy nálad működik-e a dolog, ha nem, dobd ki, tervezd újra és menj tovább!

Azt azért még fontos megjegyezni, hogy amelyik online marketinges garanciát vállal az eredményekre ott valami nem kerek szerintem. Tehát nem arra gondolok, hogy garanciát vállalok rá, hogy mindennap átnézem a fiókot, felveszem a telefont, válaszolok az e-mailekre, hanem arra, hogy mondjuk garantálja, hogy megduplázza az eredményeidet. Azért ez gyanús nem? Van olyan eset, ahol szinte biztos vagyok a dologban (pl. egy fodrászat sosem hirdetett, akkor “könnyű” duplázni az oldal látogatottságát), de azért óvatosan ezekkel szerintem!

Még valami!

Ha nem szeretnél lemaradni a következő cikkről, akkor feltétlenül iratkozz fel a Lineup Online levelezési listájára! Nem kell aggódnod, mert nem küldünk felesleges spam leveleket! Egyik részről nincs időnk ennyi levelet megírni, másik részről nagyon nem bírjuk mi sem ha felesleges levelek szétcseszik a levelezőnket!

Ha pedig segítség kell!

Akkor a legjobb amit tehetsz, ha felveszed velünk a kapcsolatot! Egy ilyen kapcsolatfelvétel semmilyen kötelezettséggel nem jár. Miután kitöltötted az űrlapot, 1-2 munkanapon belül kapsz egy emailt, amiben tudsz majd időpontot foglalni egy online konzultációra, ahol megbeszéljük a részleteket és felmérjük, hogy pontosan miben tudunk neked segíteni!

Ez is érdekelhet!